-
Q?
Is het mogelijk om een zeiltje op mijn kayak te monteren?
-
A.
Ieder type Hobie kayak heeft de mogelijkheid om een zeil te monteren. De Hobie Adventure Island en de Hobie Tandem Island zijn hier standaard van voorzien (inclusief ama’s).
-
Q?
Heeft mijn hobie kayak onderhoud nodig?
-
A.
Uw Hobie Kayak heeft, dankzij de hoogwaardige materialen, nauwelijks onderhoud nodig. Wel adviseren wij u om de Mirage aandrijving jaarlijks te laten controleren. Dit kan zonder afspraak en wordt gedaan terwijl u wacht.
-
Q?
Wanneer moet ik de verstaging van mijn catamaran vervangen?
-
A.
Aangezien de meeste catamarans het hele seizoen met de mast op de boot gemonteerd staan krijgt de verstaging veel te verduren. Wij adviseren dan ook om iedere 5 jaar de stagen te vervangen.
-
Q?
Repareren jullie alleen Hobie Cat catamarans?
-
A.
Elk merk catamaran of monohull is bij ons welkom voor onderhoud en reparatie.
-
Q?
Bieden jullie mogelijkheden om mijn catamaran in de winter te stallen?
-
A.
Geen enkel probleem, wij hebben volop ruimte voor de winterstalling. Wees er wel op tijd bij, want vol=vol.
-
Q?
Wat is de gemiddelde levertijd van een catamaran?
-
A.
De gemiddelde levertijd verschilt per catamaran. Wel kunnen wij u een gerichte datum geven waarop uw boot gereed zal zijn.
-
Q?
Kan ik mijn slijtlaag zelf aanbrengen?
-
A.
Het zelf aanbrengen van een slijtlaag wordt vaak onderschat. Deze laag is 1 van de 3 belangrijkste (en sterkste) punten van een catamaran waar veel slijtage plaatsvindt. Lekkages en breuken ontstaan daar het vaakst. Ons advies is de slijtlaag dan ook niet zelf te repareren.
-
Q?
Ik zie vaak boten als nieuw bij jullie vandaan komen. Kan dat ook met mijn boot?
-
A.
Door de boot professioneel te polijsten en een vakkundige refit te geven komen de boten 'als nieuw' uit onze werkplaats. Ook uw boot kunnen wij in deze conditie herstellen.