Q?

Is het mogelijk om een zeiltje op mijn kayak te monteren?

A.

Ieder type Hobie kayak heeft de mogelijkheid om een zeil te monteren. De Hobie Adventure Island en de Hobie Tandem Island zijn hier standaard van voorzien (inclusief ama’s).

Q?

Heeft mijn hobie kayak onderhoud nodig?

A.

Uw Hobie Kayak heeft, dankzij de hoogwaardige materialen, nauwelijks onderhoud nodig. Wel adviseren wij u om de Mirage aandrijving jaarlijks te laten controleren. Dit kan zonder afspraak en wordt gedaan terwijl u wacht.

Q?

Wanneer moet ik de verstaging van mijn catamaran vervangen?

A.

Aangezien de meeste catamarans het hele seizoen met de mast op de boot gemonteerd staan krijgt de verstaging veel te verduren. Wij adviseren dan ook om iedere 5 jaar de stagen te vervangen.

Q?

Repareren jullie alleen Hobie Cat catamarans?

A.

Elk merk catamaran of monohull is bij ons welkom voor onderhoud en reparatie.

Q?

Bieden jullie mogelijkheden om mijn catamaran in de winter te stallen?

A.

Geen enkel probleem, wij hebben volop ruimte voor de winterstalling. Wees er wel op tijd bij, want vol=vol.

Q?

Wat is de gemiddelde levertijd van een catamaran?

A.

De gemiddelde levertijd verschilt per catamaran. Wel kunnen wij u een gerichte datum geven waarop uw boot gereed zal zijn.

Q?

Kan ik mijn slijtlaag zelf aanbrengen?

A.

Het zelf aanbrengen van een  slijtlaag wordt vaak onderschat. Deze laag is 1 van de 3 belangrijkste (en sterkste) punten van een catamaran waar veel slijtage plaatsvindt. Lekkages en breuken ontstaan daar het vaakst. Ons advies is de slijtlaag dan ook niet zelf te repareren.

Q?

Ik zie vaak boten als nieuw bij jullie vandaan komen. Kan dat ook met mijn boot?

A.

Door de boot professioneel te polijsten en een vakkundige refit te geven komen de boten 'als nieuw' uit onze werkplaats. Ook uw boot kunnen wij in deze conditie herstellen.